-
CFO | Biosort
-
Data Engineer | Höegh EVI
-
Apputvikler | Frend
-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
Data/Analytics Engineer | Nordea
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
Strømming
Netflix overrasket med abonnementstall
Etter børsens stengetid tirsdag kveld la strømmegiganten Netflix frem kvartalstall som viste en 2,4 millioner flere betalende abonnenter.
Investorene sendte Netflix-aksjen kraftig opp i etterhandelen.
Det siste året har aksjen justert ned fra toppnivået på 680 dollar per aksje i november 2021 til rundt 240 dollar per aksje nå. Nedgangen har blant annet blitt forklart med fallende abonnementstall.
Netflix har, i et forsøk på å møte konkurransen fra andre strømmetjenester, jobbet med en reklamefinansiert versjon som skal koste 7 dollar i måneden mot at brukerne må se fire-fem minutter med reklame per time.
Reklameversjonen blir lansert 3 november i 11 land med «prissensitive kunder». Standard og premium-versjoner med mulighet for høyere oppløsning skal koste mellom 15 og 20 dollar i måneden.