Forsikringsteknologi

Teamet i Tillit forsikring har god tilvekst av nye kunder. Det er derimot dyrt å drive med forsikring og veksten er svært kapitalinntensiv.

Kundene fortsetter å gi tillit til Tillit: – Vi brenner mye penger

Den lille forsikringsstartupen har så langt i 2022 fått flere kunder enn i hele 2021 til sammen. Men prisen har vært høy. Etter å ha hentet 14 millioner på tampen av fjoråret, planlegger startupen allerede ny emisjon.

Publisert Sist oppdatert

– Det har virkelig tatt seg opp i desember og i januar. Det er veldig gøy. I dag vokser vi med godt over 50 nye kunder hver dag. Det har vært viktig for oss å treffe med markedsføringen i segmentet vårt som er unge voksne.

– Nå vokser vi raskere enn forventet - og med det kommer det en høyere «burn rate» månedlig, sier medgründer og daglig leder, Erik Skaar i Tillit Forsikring.

LES OGSÅ: Dette er de største hindrene for norske forsikringsstartups som gjør at få tør å satse.

Selskapet lanserte sitt første produkt i form av skjermforsikring for iPhone-brukere i Oslo, i januar 2021.

Siden har de utvidet med nye dekninger og nye funksjonaliteter. I januar lanserte det mulighet for å forsikre mobilen til barn av kunder.

Skal hente mer penger

I slutten av november ble et verveprogram lansert, som har gjort at veksten virkelig har tatt seg opp. Der kan kunder verve venner for å så bruke Tillit Coins i Tillit Shop for å skaffe relevante produkter til sin forsikring, forteller Skaar.

Selskapet har en plan om å hente frisk kapital i en ny emisjon før sommeren.

– Vi brenner mye penger ved å vokse så raskt. Vi trenger mer frisk kapital og er i gang med neste runde, sier medgründer Elias Voll Ottosen.

Selskapet hentet 14,2 millioner kroner så sent som i slutten av november forrige år.

– Ingen tvil om at det er dyrt å få tak i attraktive forsikringskunder. Vi har funnet ut hvor mye en kunde koster og hvor mye en kunde er verdt. Så nå handler det om nok penger til å virkelig kunne ta opp kampen mot andre aktører og få de kundene vi ønsker inn, Skaar.